Wednesday, February 2, 2011

sahabatkah itu??

   sedihnye...Ya Allah kau kuatkanlah hati aku utk melalui dugaan hidup ini..pada mereka mungkin tidak ada mknanya tp bagi aku..telalu berat..

  ------------- >>> releven lg kah arini???
myb ye tuk mereka yg benar2 mghargai persahabatan..kpd mereka y bjya mengekalkannya, teruskanlah kerana mpunyai 1 sahabat sejati jauh lebih beharga dr mempunyai seribu teman yg mementingkan diri sndri...


Sahabat sejati juga adalah orang yg dapt berkata benar denganmu dan bukan orang yang membenarkan kata-katamu...

            perbezaan antara kawan, teman and sahabat...

Kawan : ada dikala senang utk kt bekingsi saat bhgia n manis..ada masa ianya boleh menjadi kawan yang baik but not terbaik.
Teman : Hanyalah sebagai seseorang yang boleh berkongsi mengenai routine seharian kita tetapi tak menjerumus kepada hal-hal yang peribadi and sometime not a good listener.
Sahabat : Inilah yang perlu dicari.Sahabat adalah seseorang yang akan sentiasa bersama-sama kita dimasa kita senang dan juga dimasa kita susah dan juga yang akan sentiasa bersama kita dalam apa jua situasi dan keadaan.


           cerita bermula bila aku ditakdirkan utk betemu semula dgn x-senior skola aku, dr kwn ke teman, dr teman ke shbat n now ke kapel 'an'.. pd hakikat aku xde mslh ng sape2 tp pd nyatanya ada org y bemasalah ng aku.. mbe bek aku kot??? come on la psal laki xkn nk ptuskn psahabatan?? yup memg aku kapel ng xbf org tp ko sndri dh de laki lain kn?? ta perlula nk masam2 muka, tarik2 muke bagai.. aku xnk pasal dia, kt gadoh.. aku xnk hilang sume shbat2 aku oke.. aku xperfect cm korang tp aku xmampu nk smpan sume ni. ta boleh ke korang jgn jdkan dia sbgai pghalang psahabatan kt??

renung2kanlah :
     

the end...

No comments:

Post a Comment